dijous, 17 de desembre del 2009

Blocosfera

Visitant els blocs també es pot aprendre!

Penso que en la blocosfera pot haver-hi un gran ensenyament recíproc, ja que molts dels blocs presenten entrades amb indicacions o instruccions d'ajuda alhora d'utilitzar alguns programes o bé reflexionar sobre allò que diuen les entrades.

Per exemple en aquest bloc, ens donen instruccions per a retallar imatges amb el Gimp; i per una altra banda tenim el bloc d'una companya, la Laura, on en una entrada ens explica els conceptes de web 2.0, bloc i blocosfera; també el bloc de la Maria ens parla de la blocosfera i hi afegeix un enllaç per tenir més definicions d'aquest terme.

Els blocs també ens donen l'oportunitat de deixar comentaris, com és el cas d'una altra companya, la Irene, on vaig veure que tenia dos enllaços al revés i li vaig deixar un comentari per tal de que ho pogués corregir.

Respecte a la blocosfera educativa, vaig visitar un bloc, on hi ha molta informació però vaig trobar una entrada força interessant, on ens donava a conèixer una web on hi podem trobar activitats curriculars adreçades als nens mitjançant l'ordinador.
Per una altra banda també vaig ser partícipe d'una entrada d'un altre bloc d'un mestre on parlen sobre les TIC com a eina. Penso que el que s'explica en aquesta entrada és molt interessant ja que des del meu punt de vista les TIC són innovació i futur deixant de banda tot el que ens poden aportar, com l'autoaprenentatge, l'estalvi de temps, una gestió més eficaç de la informació, organització, entre d'altres. Crec que les TIC s'haurien de potenciar molt més dins de les aules, que avui en dia no tenen el pes suficient que haurien de tenir.

Per concloure, m'agradaria fer una valoració personal; doncs puc dir que durant aquest temps he aprés molt amb les TIC, com per exemple tots els recursos que hem utilitzat per a treballar o les pàgines webs que hem explorat; i el que crec que és més important, és que m'he adonat de la gran complexitat que tenen, és a dir, sóc conscient de tots els avantatges que ens aporten, sobretot a l'hora de facilitar la gestió la informació i l'estalvi de temps (el que feia abans amb quatre passes ara ho puc fer en una).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada