dijous, 17 de desembre del 2009

Debat

¿Poden intervenir les famílies a les aules?

Aquesta era la pregunta que obria el nostre debat.

El meu equip defensava el fet de que les famílies si que poden intervenir a les aules, és a dir, estaven A FAVOR i a partir d'aquí ens vam preparar el debat a partir de dos arguments principals; en el primer ens basàvem en l'aspecte emocional i psicològic dels nens i en el segon, en el gran ventall de possibilitats diferents que hi ha avui en dia de participar a l'aula, i a més a més i seguint l'estructura també disposàvem d'un inici on presentàvem aquests dos arguments i d'una conclusió.
Ens vam documentar y buscar informació, varem fer un petit esborrany del que serien els discursos i finalment ens vam posar a practicar, per intentar donar aquest to convincent i respectar els torns amb el temps corresponent.

Després de veure el vídeo de la lliga de debats universitaris, ens tocava a nosaltres, era el nostre torn i l'equip contrari estava ben preparat.
El resultat va ser força bo des del meu punt de vista, varem mantenir el públic atent, ja que entre els dos equips es va crear una tensió a causa dels diferents punts de vista que manteníem respecte a la pregunta inicial. Es va poder veure que els dos equips vam treballar per separat i que no hi havia res preparat.



Aquesta experiència ha estat enriquidora com totes les altres, ja que desconeixia l'estructura dels debats i no havia participat en cap d'aquesta manera. El fet de poder-lo experimentar i més endavant de seguir veient els altres debats dels meus companys m'ha proporcionat tot un conjunt de recursos i estratègies alhora de parlar en públic, com per exemple tenir molt en compte el volum de la veu, que les idees que vols transmetre al públic siguin clares i estiguin ben estructurades i també he pogut veure la importància de la documentació, és a dir, que per tal d'argumentar o bé defensar alguna idea s'ha de partir de la base d'alguna informació rellevant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada