Vam parlar d'un seguit de metàfores respecte als ordinadors, és a dir, segons l'ús que se li dóna al ordinador, aquest pot ensenyar o ajudar aprendre.
La primera és l'ordinador com a tutor; és refereix que en aquest cas l'ordinador és qui tutoritza el procés d'aprenentatge de l'alumne, és a dir, hi ha un paral·lelisme entre el model d'interacció entre mestre i alumne; i l'ordinador i l'alumne. Per tant, en aquest cas l'ordinador és capaç d'explicar, de preguntar i finalment avaluar les respostes del nen com ho podria fer un mestre.
Per a dur a terme aquest procés ens trobem amb programes tutorials que s'adapten als nivells dels nens, un exemple són les activitats que ens podem trobar en l'Edu365 o bé les activitats de JClic.
Dins del JClic ens podem trobar amb diferents apartats, per exemple la biblioteca d'activitats on es recullen tot un conjunt de projectes creats per diferents educadors i també el JClic que és el programa que serveix per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives multimèdia.
Vam estar experimentant-lo a classe, vam fer d'alumnes i de mestres, és a dir, vam estar provant les activitats que es poden trobar a la biblioteca i també vam crear el nostre projecte amb el JClic Author, aquest ens permet crear un gran ventall d'activitats, com trencaclosques, jocs de memòria, sopes de lletres, etc i a més a més pots crear pantalles on dones explicacions prèvies a les activitats. Aquí és l'ordinador qui corregeix les activitats mostrant un missatge d'error o bé d'encert.
Respecte aquesta metàfora i en concret en l'exemple del JClic, crec que és un gran recurs a l'hora de familiaritzar els alumnes amb els ordinadors i també és una altre tipus de metodologia que es pot emprar en el procés d'aprenentatge, ja que no només l'utilitzen els alumnes sinó que hi ha un treball previ del mestre on crea el projecte per tal de treballar els conceptes adequats.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada