La següent metàfora és l'ordinador com a laboratori, i en aquest cas els nens aprenen interactuant amb el seu context, és a dir, fent proves; l'aprenentatge és més eficaç ja que el paper del nen és més efectiu, doncs ha de posar en marxa estratègies d'assaig i d'error, d'aquesta manera treballa l'aprenentatge per descoberta. Per una altra banda també intervé l'aprenentatge significatiu doncs el nen connecta d'alguna manera amb les coses que ja sabia i d'aquesta manera va construint el seu pensament.
En aquest cas ens trobem amb programes com el Crayon Physics on els nens van fent les seves proves per tal de resoldre les situacions que se li plantegen, o bé La doctora Xinxeta on hi ha l'exemple de les condicions que afavoreixen al creixement d'una planta.
Penso que aquests programes són molt interessants ja que són una bona manera de construir nous pensaments, és a dir, és treballa amb una metodologia on els nens aprenen sense ser ensenyats i amb l'ingredient de més, com és la part lúdica. Des del meu punt de vista, crec que aquests programes s'haurien de tenir molt en compte, ja que indirectament fan treballar l'intel·lectual dels nens.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada